niedziela, 20 maja 2012

kościół św. Jana Nepomucena na Skałce

Naprzeciw klasztoru Emauz stoi monumentalny, mocno „nadgryziony przez ząb czasu” Kościół św. Jana Nepomucena na Skałce (Kostel sv. Jana Nepomuckého Na Skalce)
Został zbudowany przez Kiliána Ignáca Dientzenhofera w latach 40-tych XVIII w.

W 1691 r. królewski pisarz, Kristián Florián Höger, postawił w tym miejscu  (w swojej winnicy) drewnianą kaplicę poświęconą Janowi Nepomucenowi, na długo przed rozpoczęciem procesu beatyfikacyjnego Nepomucena. Oskarżony o malwersacje, został pozbawiony majątku i skazany na karę śmierci (zamienioną na dożywotnie więzienie). Skonfiskowana kaplica kilka lat później została zastąpiona murowanym budynkiem, a trzydzieści lat później, już po kanonizacji Nepomucena, stanął w tym miejscu barokowy kościół. 

Więcej na temat świętego Jana Nepomucena przeczytać można tu.




Ja pod kościołem w 2008 r. 
2011 r.








3 komentarze:

  1. trafilam tu przez przypadek szukajac polskiej wersji opowiadan ze starej pragi nerudy, ale na pewno bede wpadac czesciej, mam wrazenie ze lektura twojego bloga przyczyni sie do zaliczenia historii i kultury czech w pierwszym terminie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło mi i zapraszam, ale ja tylko o Pradze;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 31 yrs old Assistant Media Planner Alia Marquis, hailing from Longueuil enjoys watching movies like Baby... Secret of the Lost Legend and Model building. Took a trip to Town Hall and Roland on the Marketplace of Bremen and drives a Oldsmobile Limited Five-Passenger Touring. przejdz do tej strony internetowej

    OdpowiedzUsuń