niedziela, 17 grudnia 2017

Muzeum Apple


Podczas czerwcowej wizyty w Pradze odwiedziłam muzeum Apple. Zanim przyszło mi do głowy, że może warto tam zajrzeć, przeszłam obok co najmniej kilkanaście razy. Chociaż nie jestem fanką drogich gadżetów, a Apple do niedawna znałam tylko od strony rozbitej szybki iPhone’a mojej córki, to muzeum zrobiło na mnie wrażenie – polecam to miejsce nie tylko fanom Apple.

Muzeum mieści się w kamienicy w samym sercu miasta - przy ulicy Husovej 21, między Rynkiem Staromiejskim a Mostem Karola. Zostało otwarte w 2015 roku. W muzeum można obejrzeć największą prywatną kolekcję produktów Apple w Europie – prawie 500 eksponatów. 

Zwiedzając muzeum warto mieć przy sobie smartfona lub tablet - zwiedzający otrzymują dostęp do multimedialnego przewodnika.

Wśród eksponatów - ulokowanych na osi czasu - znajdziemy zarówno znane i popularne produkty Apple, jak i te mniej znane - perełki z limitowanych niewielkich serii. Za lśniącymi szybami sterylnie czystych gablot stoją (leżą 😀): komputery Mac, iPhone’y, iPady, iPody, iBooki, PowerBooki, MacBooki oraz wiele innych produktów, które Apple wprowadziła na rynek w latach 1976-2012. 

Dla gości muzeum przygotowano fruitariańskie bistro, a w nim – rozmaite „wody życia”, smoothies, świeżo wyciskane soki, owocowe szaszłyki, kawę z mlekiem migdałowym i kokosowym i inne specjały.

Apple Museum, Husova 21, Praha 1, 110 00

Czynne: codziennie od 10:00 do 22:00

www.applemuseum.com














































4 komentarze:

  1. Witaj:)
    Jestem u Ciebie po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni.
    Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem Twojej miłości oraz wiedzy na temat Pragi.
    Niedawno byłam w tym mieście i szczerze mówiąc nie dziwię się.
    Wrócę tam na pewno, więc Twoje wskazówki i opowieści będą jak znalazł:)
    Pozdrawiam i zapraszam również do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie muzeum. Nie lubię Apple ani Jobsa, ale i tak dobrze się tam bawiłem. Właściwie to dosyć dziwne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za podpowiedź! Jako fanka Apple z pewnością odwiedzę to muzeum! Dużo ludzi kojarzy tą markę jedynie z najnowszych modeli iphonów, a moim zdaniem naprawdę warto poznać całą, złożoną i bardzo interesującą historię Twórców tej firmy

    OdpowiedzUsuń
  4. 23 yr old Software Engineer IV Minni Kinzel, hailing from Campbell River enjoys watching movies like The Golden Cage and Mycology. Took a trip to Garden Kingdom of Dessau-Wörlitz and drives a Ferrari 330 P3. zobacz te witryne

    OdpowiedzUsuń